Onderzoek onder uw doelgroep

Een gedegen marktonderzoek is een goede pijler voor uw marketingbeleid. Op basis van een naamsbekendheidonderzoek gaat u na hoe bekend uw merknaam is onder uw doelgroep. Middels een imago-onderzoek kunt u meten of uw imago voldoet aan uw verwachtingen en een klanttevredenheidsonderzoek biedt u nieuwe inzichten in zaken waarover uw klanten tevreden of ontevreden zijn. De mogelijkheden van marktonderzoek zijn legio. 

Representatieve steekproef
AgriDirect beschikt over de meest uitgebreide, gedetailleerde en actuele databases van agrarische adressen in Nederland, Duitsland, België en Polen. Dit maakt het mogelijk zeer nauwkeurig een doelgroep te selecterenen hier een representatieve steekproef uit te trekken. Bovendien kunnen beschikbare variabelen uit onze database achteraf worden meegenomen in de analyse. Dat bespaart tijd, en daarmee geld, tijdens het veldwerk. Natuurlijk is het ook mogelijk om op basis van uw eigen adressenbestand een marktonderzoek uit te voeren.

Kwalitatieve voorfase
Wanneer u nog te weinig inzicht heeft in de bestaande meningen of denkbeelden over een onderwerp en u vraagpunten wilt genereren voor de vragenlijst van een kwantitatief onderzoek, is het mogelijk relevant eenkwalitatief onderzoek als voorfase uit te voeren.

Een marktonderzoek kan op diverse manieren worden uitgevoerd:

•    Schriftelijk;
•    Telefonisch;
•    Online. 

Graag bespreken we met u de juiste opzet voor een succesvol marktonderzoek in de land- en tuinbouwsector. Neem contact met ons op via het contactformulier >

Onze opdrachtgevers

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.