De impact van direct mail per post in de agrarische sector

De mailbox van agrariërs stroomt dagelijks vol met tientallen mails. Daarom adviseren we je om naast je online campagnes ook af en toe eens een fysieke, gepersonaliseerde mailing te sturen naar boeren. Hoewel de kostenpost hoger is dan met een online campagne, zorgt een offline mailing voor meer impact.

 

Hogere attentiewaarde en aflevergarantie


Je herkent zelf vast wel hoe snel je dagelijks door je mailbox scant. Dit is bij boeren niet anders. Een onderwerpregel of afzender moet wel heel erg opvallen, wil je de mail überhaupt openen. De hoeveelheid post die dagelijks op je deurmat valt is waarschijnlijk veel lager. De garantie dat je fysieke mailing op de deurmat valt en deze wordt gelezen is vele malen hoger dan de garantie dat jouw ontvanger je e-mail opent. Daarnaast vinden mensen het nog steeds leuk om persoonlijke post te ontvangen en hebben ze hier meer aandacht voor dan voor e-mails. Ook leest fysieke post prettiger, wordt het eerder vertrouwd en komt de boodschap beter over.

 

Maak het persoonlijk


Op basis van verzamelde data kun je direct mail persoonlijker maken dan ooit. Dan hebben we het niet alleen over het vermelden van de naam van de agrariërs of demografische gegevens, maar ook over het afstemmen van de inhoud en vorm op basis van agrarische activiteiten. Hierdoor herkent de ontvanger zich veel beter in de inhoud. Denk hierbij aan informatie zoals:

  • Sector zoals (melk)vee, akkerbouw of tuinbouw
  • Bedrijfsomvang (aantal vee, of hectare)
  • Specifieke teelten of veebezetting
  • Investeringsplannen.
  • Teeltwijze
  • en nog veel meer…(!)


Deze kun je bepalen op basis van beschikbare (en jaarlijks geüpdate) gegevens uit onze agrarische database.

 

Combineer online en offline


Geef je campagne meer kracht én maak je resultaten meetbaar door offline met online te combineren. Door direct mail en e-mail samen in de marketingmix te gebruiken, kunnen deze instrumenten elkaar versterken. Maak het meetbaar en gebruik bijvoorbeeld een QR-code of verwijs naar een landingspagina. Grote, vooraanstaande e-commercebedrijven gebruiken deze combinatie om online hun sales een boost te geven – en met succes. Zelfs jongeren bereiken ze met direct mail.

 

Wil je graag meer weten over het inzetten van direct mail naar boeren?
Check hier hoeveel agrariërs je kan bereiken via de post. We denken graag met je mee over een effectieve, gepersonaliseerde direct mail campagne.

Wil je marktinformatie over jouw specifieke doelgroep?
Download hier marktinformatie van akkerbouwers, loonwerkers, melkveehouders, varkenshouders, pluimveehouders, geitenhouders, bloembollentelers, fruittelers, glastuinders en boomkwekers.