
Een gedegen marktonderzoek is een goede pijler voor uw marketingstrategie
Marktonderzoek agrarische sector
Van onderbuikgevoel naar onderbouwde keuzes. Een gedegen marktonderzoek in de agrarische markt is een goede pijler voor uw marketingstrategie, mits het goed onderbouwd is. Hoe beter u in kaart heeft wat de achterliggende gedachtes zijn van uw doelgroep, des te beter u uw agrimarketing strategie af kunt stemmen op potentiële klanten.
Met meer dan 25 jaar bagage op het gebied van agrarisch marktonderzoek gecombineerd met de actuele data uit ons Data Platform Agrarische Sector zijn we uw partner voor het uitvoeren van verschillende typen onderzoek. Wij houden de ontwikkelingen in de agrarische sector nauwgezet bij en selecteren zeer nauwkeurig een doelgroep. Vervolgens halen we hieruit een representatieve steekproef. Zo zorgen we voor drie cruciale pijlers binnen het marktonderzoek:
- Juiste doelgroepselectie
- Nauwkeurig veldwerk
- Correcte analyse
Soorten marktonderzoek
Naamsbekendheid onderzoek
Een naamsbekendheid onderzoek geeft inzicht in hoe bekend uw bedrijf, merk, product of dienst is binnen uw doelgroep. Hoe groter uw naamsbekendheid, des te groter de kans is dat prospects u weten te vinden.
Imago-onderzoek
Het doel van een imago-onderzoek is om te ontdekken hoe uw doelgroep denkt over uw bedrijf. Hoe zien (potentiële) klanten uw bedrijf? En komt dat overeen met hoe u denkt dat ze uw bedrijf zien? Kortom, voldoet uw imago aan uw verwachtingen?
Klanttevredenheidsonderzoek
Met een klanttevredenheidsonderzoek komt u, naast de dingen die u goed doet, erachter wat er nog beter kan. Juist dat laatste is essentieel om bestaande klanten te behouden en nog meer aan u te binden.
Net Promotor Score
De Net Promotor Score geeft u inzicht in hoeverre uw klanten u aanbevelen aan anderen. En dat is juist precies wat u wilt. Mond-tot-mond reclame is namelijk een erg effectieve vorm van marketing!
Concurrentieanalyse
Door middel van een concurrentieanalyse kunt u andere spelers in de markt altijd een stap voor zijn.
Een marktonderzoek onder bedrijven in de agrarische sector kan online, telefonisch of schriftelijk worden uitgevoerd.
Kwalitatieve voorfase
Wanneer u nog onvoldoende inzicht hebt in de bestaande meningen of denkbeelden over een onderwerp en u vraagpunten wilt genereren voor de vragenlijst van een kwantitatief onderzoek, is het mogelijk relevant een kwalitatief onderzoek als voorfase uit te voeren.
Maatwerk
Natuurlijk verzorgen wij ook maatwerk. Wilt u een eigen marktonderzoek opzetten en dit samen met ons uitvoeren? Wij gaan geen uitdaging uit de weg!
Businesscases
“AgriDirect houdt in de gaten wat wel en niet werkt”
“We werken al zeker 25 jaar samen met AgriDirect. Ze zijn meer collega dan externe partij. Het wederzijds vertrouwen is groot. Ze kennen de agrarische markt als geen ander, denken goed mee, zien kansen en wijzen ons daarop. Daarbovenop is het ook nog eens een heel fijne samenwerkingspartner. Open, transparant, snel en servicegericht. Ik ken de bureauwereld vanuit banen in het verleden en weet dat de commerciële druk hoog kan zijn. Bij AgriDirect merk ik daar niets van. Ze hebben altijd tijd, reageren snel en vriendelijk. Als het aan mij ligt, werken we ook de komende 25 jaar nauw met elkaar samen.”


“Specialisten in het afnemen van enquêtes bij ondernemers in de agrarische sector”
"De mensen van AgriDirect zijn onafhankelijk en hebben een actuele, rijke database. Bovendien zijn het specialisten in het afnemen van enquêtes bij ondernemers in de sector. Ze kennen de doelgroep goed en weten hoe je de vragen moet stellen. Dat merk je als je de enquête samen opstelt. Wij wilden het onderzoek aanvankelijk breed insteken, maar zij hebben ons ervan overtuigd om het compact te houden. Mede daardoor hebben veel ondernemers gereageerd en was het onderzoek representatief."


“We hebben onze marketing/communicatie aangepast op het koopgedrag onderzoek”
“Vredestein is een van de oudste bandenfabrikanten ter wereld. We willen graag verder groeien. AgriDirect helpt ons daarbij."


“Sterk is het meedenken over wat wij willen en hoe we dat bij klanten kunnen achterhalen”
"Voordeel is dat AgriDirect een echte specialist is in food & agri; het bedrijf heeft in de loop der jaren een grote database opgebouwd. Ze hebben de totale agrarische portefeuille beter in beeld dan bijvoorbeeld de KVK."


“We werken nu meer vanuit de behoefte van de veehouder: waarmee is hij gebaat?”
"Met gevoel voor de sector, humor en enthousiasme goede informatie verkrijgen. Dat vind ik knap. Op basis van de input en adviezen van AgriDirect hebben we onder meer onze informatievoorziening richting klanten aangepast", zegt Niki Nuijten, business development manager swine Benelux bij MSD Animal Health


“De resultaten zijn voor ons belangrijk om strategische keuzes te maken”
“Wij willen graag in gesprek komen met agrariërs die nog geen klant van ons zijn.” Dat was de gedachte van Univé toen er contact werd zocht met AgriDirect. Univé is al jaren een belangrijke speler in de agrarische verzekeringsbranche. Ze wilden graag hun diensten onder de aandacht brengen bij akkerbouwers en melkveehouders die nog geen klant waren van Univé.

