Een krachtige landingspagina voor je agrarische product of dienst? Wij geven je 5 tips!

Een sterke online marketing campagne naar boeren staat of valt met een goede landingspagina. Een landingspagina is de pagina waar je vanuit verschillende online advertenties naar linkt. De pagina sluit aan bij jouw advertenties en biedt de oplossing waar jouw agrarische doelgroep naar op zoek is. Daarnaast zorgt een landingspagina als onderdeel van jouw campagne voor een hogere rating van je advertenties in Google. Met onderstaande tips creëer jij een krachtige landingspagina die jouw agrarische campagne versterkt.

 

#1 Structuur en design

Zorg voor een professioneel design en structuur in je pagina. Als de bezoeker geen overzicht heeft en niet kan vinden wat hij zoekt, verlies je zijn aandacht en geduld. Maak slim gebruik van kleuren, afbeeldingen en knoppen om je call-to-action te benadrukken.

 

#2 Gebruik titels en bulletpoints

Bezoekers van je pagina lezen geen lange teksten en scannen eerst de pagina. Zorg daarom voor duidelijke titels en subtitels die aangeven waar je teksten over gaan. Zet bullet points in om overzichtelijk de ‘what`s in it for me’-vraag te beantwoorden. Bullet points helpen je om belangrijke informatie compact en overzichtelijk weer te geven.

 

#3 Maak je pagina responsive

Een groot percentage van alle online activiteiten gebeurt op mobiele apparaten. Uit onderzoek van AgriDirect blijkt dat driekwart van de boeren een smartphone heeft. Het is daarom van groot belang dat jouw landingspagina ook goed weergegeven wordt op de mobiel. Maar denk bijvoorbeeld ook aan tablets en andere schermen in alle vormen en maten. Gebruik responsive templates zodat je e-mails op alle devices goed worden weergegeven. Als dit niet het geval is, dan haken de meeste lezers direct af.

 

#4 Gebruik geen onnodige elementen

Zorg dat jouw bezoeker niet afgeleid wordt door overbodige elementen zoals menu’s, verwijzingen naar andere pagina’s of niet relevante content. Houd continu je doel voor ogen. Is het doel om bezoekers een testrit op een landbouwmachine te laten plannen? Of juist de productinformatie van een gewasbeschermingsmiddel te laten downloaden? Laat dan ook alles in het teken staan van dit doel. Hoe meer keuzes en informatie je geeft, hoe kleiner de kans op jouw conversiedoel.

 

#5 Korte lead formulieren & krachtige Call-To-Action

Wanneer je conversies uit jouw landingspagina wilt halen, zijn formulieren en call-to-actions de belangrijkste onderdelen van jouw pagina. Denk hierbij aan formulieren voor het aanvragen van productinformatie van landbouwmachines, testproducten (samples) of het plannen van een adviesgesprek.

Zorg voor relevante, maar zo kort mogelijke formulieren. Beperk je tot de broodnodige gegevens: naam (van de zaak), e-mailadres, telefoonnummer en woonplaats. Op die manier verliezen je potentiële klanten weinig tijd en weet je zeker dat ze het formulier helemaal invullen.

 

Voorbeelden van goede Call-To-Actions

  • Ontdek de mogelijkheden
  • Schrijf je nu in
  • Plan een vrijblijvend adviesgesprek.
  • Vraag een gratis proefpakket aan

 

Succes met adverteren!
Met deze tips kun jij aan de slag met jouw landingspagina richting boeren. Wil je dat wij je het werk uit handen nemen? Schroom niet om contact op te nemen, wij helpen je graag met het opzetten van een succesvolle landingspagina.

Wil je marktinformatie over jouw specifieke doelgroep?
Download hier marktinformatie van akkerbouwers, loonwerkers, melkveehouders, varkenshouders, pluimveehouders, geitenhouders, bloembollentelers, fruittelers, glastuinders en boomkwekers.