Zo voorkom je een marketing zomerdip!

Aan de temperaturen buiten is het al goed te merken; de zomerperiode is volop begonnen. Voor veel bedrijven een periode waarin er wat meer rust en ruimte is dan de overige maanden van het jaar (al hebben boeren nooit echt vakantie 😉). Collega’s zijn met vakantie en ook de hitte zorgt er vaak voor dat alles op een wat lager tempo verloopt. Maar wat nou als we je vertellen dat je als marketeer deze periode juist kan gebruiken om een voorsprong op de concurrentie te pakken!

 

Stel orde op zaken

Gebruik de zomerperiode om orde op zaken te stellen en creativiteit door het bedrijf te laten stromen. Veel werkzaamheden vallen stil, dus dit is hét moment om te bezinnen op waar je precies naartoe gaat én hoe je daar gaat komen. Hoe wil je boeren de komende periode gaan bereiken? Zijn de onrustige tijden in de agrarische sector reden om bij te sturen?

 

Update je marketingdoelen

Heb je orde op zaken gesteld? Dan zullen je concrete marketingdoelen voor de komende periode wellicht ook geüpdatet moeten worden. Schrijf uit welke stappen je de komende maanden moet gaan zetten om je doelen te halen. Blijf hierbij klein en concreet. Als de drukte later weer toeneemt, heb jij je lijstje klaarliggen met concrete stappen.

 

Kijk kritisch naar je content

Volg je al een tijd dezelfde contentstrategie of post je juist alleen maar berichten waar geen strategie achter zit? Neem eens de tijd om kritisch naar je content te kijken. Past deze nog bij de doelgroep waar je je op richt en bij de doelen die jij je gesteld hebt? Kijk nog eens met een frisse blik naar de tone of voice en de kanalen die je gaat inzetten.

 

Benader juist nú je agrarische doelgroep

Als het één doelgroep is die geen rustige zomerperiode kent, zijn het wel de agrariërs. Waar andere bedrijven de marketingactiviteiten in de zomer misschien op een laag pitje hebben staan, kan het voor jou juist het moment zijn om onder de aandacht te komen bij de boeren. Benader je doelgroep bijvoorbeeld eens via een persoonlijke direct (e-)mail campagne.

Wil je graag eens sparren over een persoonlijke campagne voor jouw doelgroep of ben je benieuwd hoe je jouw agrarische doelgroep het beste kan bereiken? Neem gerust eens contact met ons op!

 

Wil je marktinformatie over jouw specifieke doelgroep?
Download hier marktinformatie van akkerbouwers, loonwerkers, melkveehouders, varkenshouders, pluimveehouders, geitenhouders, bloembollentelers, fruittelers, glastuinders en boomkwekers.