Hoe gebruik je data voor leadgeneratie en marketingacties in de agrarische sector?

Je wilt waardevolle data van jouw agrarische doelgroep gebruiken om concreet in te zetten om je sales en marketingcampagnes te versterken. Maar hoe? Direct agrimarketing is een krachtige manier om prospects, leads en klanten te activeren. Bijvoorbeeld als je een nieuw product lanceert onder bedrijven in de agrarische sector, een actie wilt promoten of leads wilt genereren.

Welke manieren van direct marketing zijn er om agrariërs te bereiken?

  • Leadgeneratie: Jaarlijks benaderen we telefonisch 11.000 Nederlandse melkveebedrijven, 9.000 akkerbouw- en loonwerkbedrijven en ruim 6.000 tuinbouwbedrijven met vragen over o.a. investeringsplannen. Hierdoor genereren we kwalitatieve, concrete leads voor verschillende objecten zoals tractoren, nieuwbouw- en renovatiewerken, sleufsilo’s, melk- en koeltechniek, voertechniek, etc. Maar ook voor jouw product of dienst!
  • Afsprakengeneratie: Wil je dat adviseurs van je bedrijf persoonlijk in gesprek gaan met agrarische bedrijven? Dat kan op twee manieren. D.m.v. principe afspraken (interesse peilingen) of concrete afspraken op datum en tijd.
  • Direct (e-)mailing: E-mail is nog altijd één van de meest effectieve middelen om agrariërs te informeren of aan te zetten tot actie.
  • Online campagnes: De aanname dat Nederlandse bedrijven in de agrarische sector online achterblijven is al lang verleden tijd. Via social media zoals Facebook, of advertentiecampagnes via Google Ads kunnen we bedrijven in de agrarische sector laagdrempelig en kostenefficiënt bereiken om leads te genereren.


Inzicht in jouw doelgroep?
Vóór dat je aan de slag kan, is het belangrijk om inzicht te krijgen in hoeveel agrarische bedrijven je kan bereiken binnen jouw doelgroep en welke informatie er beschikbaar is.
Selecteer jouw specifieke agrarische doelgroep met alle relevante achtergrondinformatie met de adressencalculator.


Wil je weten hoe en welke data AgriDirect verzameld? Lees dan ook het artikel: ‘Hoe verzamel je agrarische data? En welke data verzamelen wij?’