Voorbeelden exclusieve Boervindt e-mail campagnes

Voorbeelden exclusieve Boervindt e-mail campagnes

Op deze pagina vind je verschillende soorten van exclusieve Boervindt e-mail campagnes die AgriDirect op maat heeft verzorgd. In veel gevallen wordt tekst/beeld hiervoor compleet aangeleverd. In andere gevallen passen we teksten/afbeeldingen op wens aan of maken we de e-mailing volledig op naar wens van de klant in één lijn met de websitehuisstijl waar de hyperlinks naar worden gelegd.

In grote lijnen verzorgen onderscheiden wij de volgende 5 verschillende e-mail campagnes:

  1. Algemene e-mail nieuwsbrieven
  2. Informatieve e-mail campagnes met uitnodiging/actie-element
  3. Wervende, actie e-mailings
  4. E-mail uitnodigingen
  5. Drip en/of marketing automation campagnes (voorbeelden volgen nog)

 

1. Algemene e-mail nieuwsbrieven

Een algemene e-mail nieuwsbrief kenmerkt zich tot het informatieve karakter van de mail en bevat vaak meerdere onderwerpen. Vandaar dat we bij > 6 onderwerpen vaak een korte inhoudsopgave toevoegen. De teksten voorzien van aansprekende subtitel en afbeelding, worden voor de leesbaarheid kort gehouden en geven in het kort de essentie van het artikel weer, met een tekstlink of button voor meer informatie naar een specifieke websitepagina. Naast deze desktopversie wordt ook een responsive versie afgeleid speciaal voor de mobiele weergave, waarbij alle artikelen goed leesbaar onder elkaar worden getoond.

Voorbeelden
Maandelijks brengen we zelf de Boervindt Nieuwsbrief uit, met interessante artikelen, columns en advertorials die onze Boervindt-boeren interessant vinden om te lezen. Ook voor Voor Bayer versturen we al verschillende jaren een e-mail versie van de gedrukte Koerier. De inhoud opzet en invulling is afhankelijk van de doelgroep waar e-mail nieuwsbrief naar wordt verzonden. Bijna elk artikel staat gelinkt naar de Bayer website-pagina voor het complete verhaal.

Klik op de afbeelding om de complete versie online te bekijken.

2. Informatieve e-mail campagnes met uitnodiging/actie-element

In tegenstelling tot de algemene e-mail nieuwsbrief, bevatten deze informatievere e-mail nieuwsbrieven minder onderwerpen (<6) en bevatten deze eveneens een actie- element om te bestellen of je ergens voor aan te melden. Wel is deze minder e-mail in de regel wat langer dan puur alleen een wervende/actie e-mailing, met meer aanvullende informatie.

Voorbeelden

Zo bevat het Anders Beton voorbeeld niet alleen een uitnodiging voor de beurs, maar ook meer informatie over de producten en toepassingen. De e-mail campagnes van DeLaval kenmerken zich eveneens tot productinformatie, maar ook een referentie video van een gebruiker. Zie voor nog meer DeLaval e-mailings de DeLaval marketing automation campagne bij punt 5.

Klik op de afbeelding om de complete versie online te bekijken.


3. Wervende/actie e-mailings

Een wervende actie e-mailing kenmerkt zich door een vrij korte e-mailing die moet aanzetten tot (een) actie. Deze actie kan kan variëren van het stellen van een vraag tot het plaatsen van een bestelling. In de regel wordt bij deze opzet gekozen voor het AIDA-model:
– ATTENTION: aandacht krijgen van de ontvanger
– INTEREST: interesse wekken voor het voordeel die jij de lezer kan bieden, ‘what’s in for me’?
– DESIRE: verlangen naar product/dienst oproepen bij de lezer
– ACTION: tot actie verleiden

In feite kan iedere e-mail campagne een vorm van een call-to-action bevatten.

Voorbeelden

Klik op de afbeelding om de complete versie online te bekijken.

Ook voor de Duitstalige boeren verzorgen wij (wervende actie) e-mailings. Deze worden standaard voorzien van onze Duitse AgriTreff header en footer. Een voorbeeld hiervan is de gele Fieldbee-versie inclusief count-down-clock.

 

Toevoegen van video’s

Alleen een toegevoegde animated gif wordt direct getoond bij een e-mail weergave (max. upload max 10 MB, zonder geluid). Alle overige video’s kunnen niet direct worden afgespeeld. In deze gevallen tonen we altijd een print screen met klik-icon om verder te bekijken, gelinkt naar de pagina waar deze wel online kan worden bekeken (YouTube, of een eigen websitepagina).


4. E-mail uitnodigingen

Bij een e-mail uitnodiging trachten we de lezer niet om iets te kopen/bestellen, maar om zich aan te melden. Bijvoorbeeld voor een workshop, beurs of enquete, zoals in het voorbeeld van DPG Media uitgevoerd in Outlook-opmaak en verzonden als AgriDirect onderzoeksbureau. Vaak zijn hiervoor meerdere opeenvolgende verzendingen en/of e-mailings voor nodig. Indien gewenst verzorgen wij de gehele campagne, van aanmeldformulier of landingspagina, save-the-date-mail, de e-mail uitnodiging zelf, de extra reminder, de aanmeldbevestiging en zelfs een after/dank mail zoals wij ook compleet hebben mogen verzorgen voor De Valk Wekerom.

Voorbeelden

+ landingspagina (niet meer online)

Klik op de afbeelding om de complete versie online te bekijken.

5. Drip en/of marketing automation campagnes (voorbeelden volgen nog)

 

Door: MarieLouise Poels – E-mail marketing specialist | AgriDirect