"Exclusieve marktinformatie om in te spelen op behoefte van klanten"

Bayer CropScience

Bayer Crop Science zet gerichte communicatie in voor specifieke doelgroepen per product of gewas. Maar dan moet je wel die doelgroepen in beeld hebben.

In dat licht stelde AgriDirect jaren geleden voor om deel te nemen aan telefonische actualisatieprogramma's. En dat blijkt tot op de dag van vandaag een beproefde methode. Bayer Crop Science laat tijdens deze actualisaties in de voor hen interessante sectoren exclusieve vragen meelopen. Zo wordt er telers in verschillende doelgroepen gevraagd welke leverancier van gewasbeschermingsmiddelen men heeft, welke middelen men gebruikt en hoe tevreden men hierover is.

De antwoorden op de exclusieve vragen worden samen met de algemene marktontwikkelingen verwerkt tot een rapport. Bayer Crop Science bestudeert deze gegevens uitvoerig want de communicatie-strategie voor het komende jaar wordt erop gebaseerd: welke doelgroepen benaderen we voor welk product, welke klanten zijn minder tevreden dus moeten meer aandacht van ons krijgen en welke niet-klanten zijn mogelijk geïnteresseerd om over te stappen op onze producten. Zo kan Bayer Crop Science optimaal inspelen op de behoeften van bestaande en potentiële klanten.

Bayer Crop Science over de samenwerking met AgriDirect:
"We vinden het belangrijk dat onze leveranciers expertise in de agrarische markt hebben. AgriDirect biedt bovendien met haar adressenbestand een zeer hoge dekkingsgraad in onze branches. Dankzij AgriDirect hebben we nu marktkennis op microniveau."

Download een van onze
marktrapportages

Ontvang gratis de meest actuele marktinformatie in één overzicht, met o.a. bedrijfskenmerken, agrarische activiteiten, teelten, informatie over machines en nog veel meer!

home download rapportage
Akker landschap