marktonderzoek

Een gedegen marktonderzoek is een goede pijler voor uw marketingstrategie

Marktonderzoek agrarische sector

Van onderbuikgevoel naar onderbouwde keuzes. Een gedegen marktonderzoek in de agrarische markt is een goede pijler voor uw marketingstrategie, mits het goed onderbouwd is. Hoe beter u in kaart heeft wat de achterliggende gedachtes zijn van uw doelgroep, des te beter u uw agrimarketing strategie af kunt stemmen op potentiële klanten.

Met meer dan 25 jaar bagage op het gebied van agrarisch marktonderzoek gecombineerd met de actuele data uit ons Data Platform Agrarische Sector zijn we uw partner voor het uitvoeren van verschillende typen onderzoek. Wij houden de ontwikkelingen in de agrarische sector nauwgezet bij en selecteren zeer nauwkeurig een doelgroep. Vervolgens halen we hieruit een representatieve steekproef. Zo zorgen we voor drie cruciale pijlers binnen het marktonderzoek:

  • Juiste doelgroepselectie
  • Nauwkeurig veldwerk
  • Correcte analyse

Soorten marktonderzoek

Naamsbekendheid onderzoek
Een naamsbekendheid onderzoek geeft inzicht in hoe bekend uw bedrijf, merk, product of dienst is binnen uw doelgroep. Hoe groter uw naamsbekendheid, des te groter de kans is dat prospects u weten te vinden.

Imago-onderzoek
Het doel van een imago-onderzoek is om te ontdekken hoe uw doelgroep denkt over uw bedrijf. Hoe zien (potentiële) klanten uw bedrijf? En komt dat overeen met hoe u denkt dat ze uw bedrijf zien? Kortom, voldoet uw imago aan uw verwachtingen?

Klanttevredenheidsonderzoek
Met een klanttevredenheidsonderzoek komt u, naast de dingen die u goed doet, erachter wat er nog beter kan. Juist dat laatste is essentieel om bestaande klanten te behouden en nog meer aan u te binden.

Net Promotor Score
De Net Promotor Score geeft u inzicht in hoeverre uw klanten u aanbevelen aan anderen. En dat is juist precies wat u wilt. Mond-tot-mond reclame is namelijk een erg effectieve vorm van marketing!

Concurrentieanalyse
Door middel van een concurrentieanalyse kunt u andere spelers in de markt altijd een stap voor zijn.

Een marktonderzoek onder bedrijven in de agrarische sector kan online, telefonisch of schriftelijk worden uitgevoerd.

Kwalitatieve voorfase
Wanneer u nog onvoldoende inzicht hebt in de bestaande meningen of denkbeelden over een onderwerp en u vraagpunten wilt genereren voor de vragenlijst van een kwantitatief onderzoek, is het mogelijk relevant een kwalitatief onderzoek als voorfase uit te voeren.

Maatwerk

Natuurlijk verzorgen wij ook maatwerk. Wilt u een eigen marktonderzoek opzetten en dit samen met ons uitvoeren? Wij gaan geen uitdaging uit de weg!

Neem contact op voor een kennismakingsgesprek.

Businesscases